BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

14 December 2011

Doa Pendekat Jodoh


wahhh jodoh tuuu..kali ni cite pasal jodoh la pulak..skarang ni cuti skola..ramai yang buat majlis kahwin kan..alhamdulillah..jodoh mereka sudah sampai..tapi macam mana pulak bagi mereka yang masih belum sampai jodohnya?? memilh sangat ataupun memang dah takdirnya belum sampai jodoh pada usia sekarang?? rasenye tak salah kalau ada usaha untuk mencari jodoh kite tu..ade pendapat yang mengatakan kalau kite nak tahu jodoh kite tu, kite boleh buat solat istikharah..rasenye pendapat tu betul..bagi yang da jumpa, boleh la amalkan doa pendekat jodoh kat bawah ni tok mendekatkan lagi jodoh tu..amalkan selalu ye...bagi yang ada memendam perasaan kat seseorang yang diminati tu boleh juga amalkan doa ni..sebut skali name nye tu..hehe mudahkan ISLAM ni?? macam2 ada..tak perlu guna cara bomoh2kn nih..gunakan ayat2 yang ALLAH dah turunkan tu sebagai doa kite..insyaALLAH segalanya dipermudahkan..so apa tunggu lagi..jom baca dan amalkan doa dibawah ni..mudah-mudahan sampai la jodoh kite tu ye..





"Ya Allah, jadikanlah dia (sebut nama orang yang inginkan jodoh) dikasihi pada hati2 mereka yang beriman dan gembirakanlah dia (sebut nama orang yang inginkan jodoh)dengan kekayaan sehingga seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik2 pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala2nya"


Gantikan sebutan yang bertanda bulat (dia) kepada sebutan pada jodoh korang.

  • Contoh pertama - jika yang berdoa itu perempuan untuk jodohnya : ALLAHUMMAJ ALHA kepada HU (dia lelaki dan sebutkan terus nama lelaki yg ingin korang di jodohan)
  • Contoh kedua - jika yang berdoa itu lelaki untuk jodohnya : ALLAHUMMAJ ALHA (dia perempuan dan sebutkan nama perempuan yang ingin korang jodohkan)
  • Contoh ketiga - Jika ingin doakan untuk diri sendiri atau mereka atau kami, tukarkan kepada sebutan HA mengikut sebutan2 yang telah di berikan.
NA - kami, HUM - mereka, NI - saya  HU - dia (lelaki), HA - dia (perempuan)



0 comments: