BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

08 December 2011

Duit Boleh Beli Segalanya???

Sape kate duti tu tak penting?? Memang la penting sayang..Tapi duit jugak kadang2 tak penting sebab duit tak boleh beli segalanya..Duit boleh beli barangan ape jua yang kite nak..Tapi kasih sayang, kawan, kepercayaan, cinta n macam2 lagi tak boleh dibeli dengan duit..Cinta mungkin boleh dibeli dengan duit..Tapi hanya untuk orang2 yang hanya memandang pada kebendaan saje..Senang cakap mata duitan la..Orang kalau ade duit mesti ramai yang suke..Nak2 kalau orang 2 anak orang kaye konon2nye la...Lagi la ade je yang nak kan??


Tapi sayang..Kekayaan yang diberi tu tidak digunakan dengan sebaiknya..Mak n ayah aku slalu pesan...Ade duit jangan lupe sedekah..ye mak...ye ayah..pesan tu memang tak kan lupe..sentiasa ingat..ok.. Sambung balik..Bile dah kaye 2 jangan lupe daratan..Jangan lupe dari mane datang kekayaan tu..Jangan bongkak..Jangan gebang sane sini la senang cite...Orang kaye yang betul2 kaye, tak lupe dari mane asal mereka dan yang penting tak akan menunjuk-nunjuk kekayaan yang ade..Maksud menunjuk-nunjuk kat sini, cara berpakaian..cara berbelanja n so on..tapi yang tak boleh blah kalau cara berkawan nih..Ade sesetengah orang yang kaye tak sebetul-betul kaya ni ade ke nak bezakan taraf tok berkawan kan..mesti ade punye..kompom lah...Tak nak kawan ngan orang tak kaye..penting ke kekayaan tu??


Bagi aku orang yang serupa macam tu la kan..Orang yang baru  kaye..so dye kene blagak banyak la..untuk ape?? mungkin la kan..mungkin untuk biar orang pandang n biar orang tau ohh kayenye dia!!! hahahaaha...Tak baik macam tu..bongkak namenye tu..aku bukan ape..aku bosan tengok sandiwara duniawi orang2 macam tu..nak tergelak kadang-kadang pon kesian..so tengok n layankan ajelahhhh..


Orang kaye yang sebetul-betul kaye ni boleh dikategorikan orang yang kaye dengan harta bende dan juga kaya dengan ilmu serta agamanya..kaya harta tak bawa ke akhirat..kaya ilmu dan agama akan di bawa hingga ke akhirat..betul tak ape aku cakap?? kalau salah tolong betulkan..aku cakap hanya apa yang aku tahu jek..almaklumlaaaa aku belum cukup ilmu lagi nak berkata-kata selebihnya..

1 comments:

c!k honey w!th hunny said...

sabau je la nakk .. kawan macm tu kan BUDAK BARU NAIK .. siap tak ngaku kawan .. cam sial jugak la bunyi dia ..